جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

تغییرات جدید از معافیت مالیاتی در سال 1403

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ معافیت مالیالتی صاحبان مشاغل رشد قابل توجهی داشته و از ۴۸ میلیون تومان به ۷۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: اصل حاکم بر سیاست‌های سازمان امور مالیاتی برای اصلاحات ساختاری اقتصادی در سال آینده بر دو امر ایجاد شفافیت اقتصادی و حرکت به سمت عدالت مالیاتی از مسیر ایجاد شفافیت است.

وی افزود: دسترسی به سامانه‌های سرامد و سیاق شرایطی را ایجاد می‌کند که بتوانیم با فراریان مالیاتی یا کسانی که دارای معوقات مالیاتی هستند برخورد کنیم. هم‌چنین حساب‌های مشکوک فعالیت‌های تجاری را شناسایی خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در یکی از احکام لایحه بودجه ۱۴۰۳ دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثبت اسناد و املاک و دیگر موارد به سازمان امور مالیاتی داده شده که بتوانیم صاحبان دارایی‌های کلان را شناسایی کنیم.

به گفته موحدی، تاکید سازمان امور مالیاتی بر مودیان پردرآمد است. از طرف دیگر فشار مالیاتی را از طبقه کم‌درآمد کاهش می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ معافیت مالیالتی صاحبان مشاغل رشد قابل توجهی داشته و از ۴۸ میلیون تومان به ۷۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد. هم‌چنین افزایش معافیت موضوع ماده ۸۴ را داریم. در کنار آن حدنصاب بهره‌گیری از تبصره ماده ۱۰۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۳ معادل ۱۵۰ برابر معافیت تعیین شده است. ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم شرایطی را به وجود می‌آورد که قاطبه مودیان شخص حقیقی نیازی به نگهداری اسناد و دفاتر و نیازی به اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی نداشته باشند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: یکی دیگر از موارد لایحه بودجه ۱۴۰۳ آن است که مالیات مقطوع اشخاص و مشاغل با تکیه بر اطلاعاتی که نزد سازمان امور مالیاتی وجود دارد به آنها پیشنهاد می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا