جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تبادل پیام بین ایران و آمریکا

یک منبع آگاه ضمن تکذیب گفتگوی غیر مستقیم ایران و آمریکا درباره تحولات دریای سرخ گفت: تبادل پیام‌ها و گفتگوهای غیرمستقیم صرفاً محدود در چارچوب مذاکرات رفع تحریم است.

یک منبع آگاه ضمن تکذیب گفتگوی غیر مستقیم ایران و آمریکا درباره تحولات دریای سرخ گفت: تبادل پیام‌ها و گفتگوهای غیرمستقیم صرفاً محدود در چارچوب مذاکرات رفع تحریم است.

یک مقام آگاه درباره ادعای روزنامه آمریکایی “فایننشال تایمز” مبنی بر گفتگوی غیرمستقیم دو هیئت ایرانی و آمریکایی پیرامون موضوعاتی همچون تحولات دریای سرخ، ضمن تکذیب این موضوع گفت: استفاده از ابزار عملیات روانی و قلب واقعیت برای فریب افکار عمومی، بخشی از راهبرد آمریکا برای جبران ناکامی‌ خود در صحنه دیپلماسی است در حالی که تبادل پیام‌ها و گفتگوهای غیرمستقیم صرفاً محدود در چارچوب مذاکرات رفع تحریم است و پیامی درباره تحولات دریای سرخ مبادله نشده است.

این منبع آگاه درباره خبر روزنامه آمریکایی درباره گفتگوی غیرمستقیم دو هیئت ایرانی و آمریکایی در مسقط افزود: رفع تحریم‌های ظالمانه همواره در دستورکار اولویت دار طرف ایرانی بوده و همانگونه که بارها بیان شده است، تبادل پیام با طرف‌های مقابل با هدف انتقال شفاف مواضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ادامه داشته است.

وی ادامه داد: ایران با اتکا به داشته‌های متنوع و برخورداری از منطق قوی، همواره گفتگو را بر گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهد و تلاش دارد از همه ابزارها و فرصت‌ها برای منفعل کردن طرف‌های مقابل در میدان و خنثی‌سازی تأثیرگذاری آن‌ها بر افکار عمومی بین‌المللی بهره ببرد.

پیشتر نیز مقامات ایران از رایزنی‌ها و تبادل پیام‌ها در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها صحبت به میان آورده بودند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری هفتگی خود در خصوص دیدار علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با انرکیه مورا، معاون نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه قطر گفته بود: به‌دلیل نقش اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، یکی از موضوعات تبادل نظر پیرامون مذاکرات رفع تحریم‌ها بود.

وی افزود: ایران در بحث مذاکرات رفع تحریم‌ها پایبند به میز مذاکره هستیم و معتقدیم می‌توان در صورت اراده طرف مقابل مذاکرات انجام‌شده را جمع‌بندی کرد تا همه طرف‌ها به تعهدات خود در چارچوب برجام بازگردند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا